Cum au reusit altii sa aiba succes cu o franciza?

Cum au reusit altii sa aiba succes cu o franciza?

 

Cum au reușit alții să aibă succes cu o franciză?

 

Thomas Edison a spus odată: „Geniul este 1% inspirație și 99% transpirație”. 

Ceva similar s-ar putea deduce și pentru succesul în calitate de francizat - deși nu dorim să ignorăm complet importanța inspirației. Din contră, învățand si auzind povestile altor francizati este foarte benefic

„Atunci când investești într-o franciză, nimic nu este mai important decât să vorbești cu francizații despre experiența lor”, a spus Eric Stites, CEO și fondator al Franchise Business Review, o firmălider de cercetare de piață, specializată în satisfacția și performanța francizaților. „Francizații dintr-o anumită marcă de franciză vor fi în esență parteneri de afaceri și mentori. Care a fost experiența lor? Cu ce ​​provocări s-au confruntat? Ce tip de cultură are compania? Toate acestea sunt întrebări critice de înțeles înainte de a investi în orice oportunitate de afaceri în franciză.” 

Craig Burton – Fibrenew

Uneori, succesul se măsoară cel mai bine în stabilitatea locului de muncă și mai mult timp liber pentru a petrece cu familia. Craig Burton a atins aceste obiective când a devenit francizat cu Fibrenew. După ce a avut trei locuri de muncă diferite în cinci ani, Burton a căutat o carieră care să-i ofere siguranță și loialitate si a gasit-o prin franciza de reparații de piele, vinil și tapițerie. Burton a fost sprijinit de sediul central prin ateliere și seminarii în curs de desfășurare și a stabilit o rețea de colegi francizați care sunt fericiți să-l ajute cu orice întrebări sau sfaturi pe care le caută. 

Deținerea propriei afaceri nu numai că i-a oferit lui Burton o sursă constantă de venit, ci i-a oferit siun program flexibil care îi permite să petreacă mai mult timp cu soția și cele două fiice. 

Linda Ekendahl – Edible Arrangements

Francizatorii au instrucțiuni specifice, astfel încât francizații să respecte imaginea brandului și să ajute afacerea să reușească, păstrând în același timp un standard de calitate. Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă întotdeauna că francizații nu pot - sau nu ar trebui să gândească singuri. 

Linda Ekendahl și-a deschis franciza Edible Arrangements în 2004 într-un mic centru comercial care nu putea găzdui personalul ei. Franciza a stabilit o regulă conform căreia fiecare franciză trebuie să fie amplasată într-un centru comercial cu trafic pietonal, dar Ekendahl a găsit o locație în centrul orașului, cu un proprietar care ar ajuta la finanțarea configurării locației sale. A reușit să-și convingă francizorul să “incalce” regulile și să-i permită să se mute în noua locație trimițându-le imagini cu alte afaceri din apropiere și traficul pietonal pe stradă. Ani mai târziu, are încă un spațiu de aproape două ori mai mare și o afacere în plină expansiune - cu o mulțime de spațiu liber. 

După cum reise din diferitele cazuri discutate, există diferite moduri de a avea succes în calitate de francizat, nu este nevoie decât de puțină inspirație și de multa determinare.

 

 

 

Flynn, M. (2020). Franchise Success Stories. Boss Magazine. Disponibil la: https://thebossmagazine.com/franchise-success-stories/ (Accesat pe 8 Decembrie 2020).